FUNGERANDE TELEFONI...

TELEFONTALMin dotter lyssnar på ett ental. När man lyfter luren är det ensidig kommunikation med en poet. Man väljer hur länge man vill lyssna. Men man kan inte samtala. Poeten vill entala.



Igår var jag i total avsaknad av mina telefoner.
Så här kan det bli då...

* min bror fick inte tag på mig
* min dotter fick inte tag på mig
* brandförsvaret fick inte tag på mig
* en vän fick inte tag på mig
* en annan vän fick inte tag på mig
* en tredje vän fick inte tag på mig
* min dotter ringde igen för att inte få tag i mig
* min bror ringde massor av gånger för att inte få tag i mig

* jag ringde till mig själv för att undersöka hur svårt det var att få tag i mig

NEJ.
Det sista var inte sant.
Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kersti

Ibland kan det vara en välbehövlig vila att inte bli nådd. Men bara när man själv väljer.
Skön midsommar önskar Kersti

Postat av: Jan-Olov

Att inte få tag på den man vill ha tag på kan kännas tomt.

2007-06-21 @ 13:55:16
Postat av: jos

damn! aldrig har jag behövt nå dig så mycket.

2007-06-21 @ 14:48:18
Postat av: Annis

Katastrofläge....vi är inte van detta. En vän försökte nå mig när jag var i trädgården och jobbade, när jag inte svarade blev hon så orolig. Inte jag....man måste få vara onådd ibland...

2007-06-21 @ 17:54:19
URL: http://annis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback