ELEVER BIDRAR TILL UNDERVISNINGEN

Jag låter eleverna bidra till undervisningen. Det finns många sätt att göra detta på. Underlaget för undervisning bör komma från eleverna. Tänker Jag.

Här är meningar som eleverna lyft fram ur sina egna texter. Dessa skrivs på blädderblock. Där är de anonyma. Men utgör underlag för utvecklande tankegångar. Frågor som aktiveras är... Hur kan nästa mening lyda? I vilket sammanhang kan meningen vara hämtad? Om det är en fråga vilket svar vill vi lämna?

Detta är engelska meningar ur en årskurs 6 engelska skrivande:

"When she came into the classroom and her first teacher read her namn, the teachers eyes went wide open:"


*Mum run up the cellarstairs when she tripped and fell down the shole stair doing an somersoult"


"I´m sorry but you are in the wrong school."


*She made a catcake with catfood and a sardin on the top."


*Amy rolled her eyes"


*I think Crysantehemum should keep her head up and be proud of her name."



image543


Undervisning där alla bidrar bidrar till att alla engagerade. Hur? Ja, ett mått av individuelitet måste tillåtas!
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback