BRUNO K ÖIJER... I EN ÅRSKURS FYRA

image573

Jag läste, levde, modellade, uttryckte och uttalade dikter av Bruno K. Öijer. Här är lite lånat men också lite eget. Gensvar i slutet av en elevs egna text - så lyser lite av Bruno K Öijer kvar blandat med det eleven själv vill skriva.
Bruno K, Öijer TACK!

Anne-Marie


_______________________________________________________________________________
Litteraturlista Bruno K. Öijer:


Av Bruno K. Öijer:


Sång för anarkismen, Poesiförlaget 1973
Fotografier av undergångens leende, W&W 1974
Vesuvius, Vesuvius (antologi tillsammans med Söder/ Fylkeson/ Elggren) 1974
c/o Night, Cavefors 1976
Chivas Regal, Cavefors 1978 (roman) samt rev. utg. W&W 1997
Spelarens Sten, W&W 1979
Giljotin, W&W 1981
Samlade dikter 1973-1981, W&W 1986
Skugga kommer, Mistlur Records 1986 (LP)
Medan Giftet Verkar, W&W 1990
Samlade dikter, W&W 1993
Det Förlorade Ordet, W&W 1995, även i pocket 1996
Dimman Av Allt, W&W 2001

 

 

Kommentarer
Postat av: erica

Precis det avsnittet läste jag igår kväll - två själar en tanke! Jag älskar din bok. Layouten och innehållet, så mycket bra beskrivningar och sån fröjd för ögat. Tack för att jag fick den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback