BRÖLLOPSGÄSTEN...

...det jag inte skrev igår...

skriver jag nu.

Jag har varit toastmasterinna tillsammans med toastmastern.
Det var så många tal att vi behövde vara två.

Jag fick också äran att utbringa brudparets skål. Denna ära 
tilldelades jag dagen innan. Ganska sent. Jag tog emot denna ära.
 
Äran bestod i att sjunga en dikt som en farfar skrivit till en känd
melodi...som jag lära mig. Jag skulle sjunga den.
Samma dag skulle jag få melodien.

Så innan jag gick till bröllopet hände följande...
Det gick inte så bra. Det där med melodien. Den gick inte att få
fram - och sjungas skulle dikten.
Alla kände stress och press.

- Det ordnar sig sa jag.
- Bra sa Brudens far. Bra sa brudens mor i bakgrunden.
- Det ordnar sig sa jag och fick en kraftig huvudvärk då jag insåg att det inte alls ordnade sig.
Jag kände en begynnande stress. Tänkte att jag kanske skulle ta två huvudvärkstabletter....mitt i förberedelserna.
Gjorde så. Tryckte ut två tabletter. Vatten i ett glas. Svalde. 
I samma stund tabletterna åkte ned kände jag - detta var inte Alvedon.

Det var inte ALVEDON...tabletterna var större. Men svalda.
Jag tog upp paketet. Vad hade jag tagit för tabletter?

Vad är detta? Googlade namnet.
TABLETTER FÖR HUNDAR - AVMASKNING FÖR STOR HUND.

Mer förtäljer inte historien.
Men den är väldigt sann.
Väldigt sann.
Sann.

image630

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Ann Jönsson

Oj..sådana sanningar är inte att leka med...inte heller hjälper dom mot huvudvärk...Stress och press kan göra märkliga saker med människan...hoppas allt gick bra med bröllopet och annat.

Postat av: Lilla B

Jösses, så det kan gå när stressen slår till! Vad är väl då att ta fel på Idomintuben och tandkrämen? Intet!!
Hoppas att magen tålde maskmedlet.

2007-06-24 @ 13:10:09
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: Jan-Olov

"Avmaskning för stor hund"? Hoppas det inte var en fähund!? Den rasen är inte att leka med......!

2007-06-24 @ 20:07:59
Postat av: Anne-Marie Körling

Jag är vid liv...och mer förtäljer inte historien. Jag var bordsplacerad mellan två läkare...och om de skrattade gott...jojo...och berättade hur ofarligt det var att svälja dessa...sedan berättade det ganska osmakliga saker vid middagen... i den mänskliga ton som läkare har som sett det mesta... jag kände mig så trygg där jag satt. Bröllopet var nog det vackraste jag varit på.
Någon fähund dök inte upp...
Anne-Marie

2007-06-24 @ 22:55:35
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback