THOMAS TIDHOLM är en tänkare

som jag tycker mycket om. Thomas TIdholms bok föll ut ur min bokhylla. Den hade något att säga mig
 
- nääej Anne-Marie - det var länge sedan sist. Nu har jag pockat på uppmärksamhet alldeles för länge. Jag måste göra något... drastiskt. Du hoppar ju över mig varenda gång du tittar igenom böckerna i bokhyllan. Jag vill att du ska läsa mig...

och vips så låg Thomas Tidholms bok framför mig. Jag märker att jag lånat författardrag av honom. Jag menar inte att göra mig själv större...men att han någonstans har påverkat mitt sätt att skriva. För jag är summan av alla andra som skriver. Precis som alla mina ord är summan av någon annans ord. Jag förvaltar.


låt se vad Thomas Tidholm skriver:

/..../

"Ibland får jag syn på någonting.
En boll som en pojke har glömt.
I en port eller på en gård
ser man en boll som är liten.
Den blir stor när man är nära.
Då ser man sprickor också.
Då undrar man.
Men vad vet man!"

/.../

Dikten är lång och väldigt nära mig känner jag. Tack Thomas Tidholm. Du är värd dina läsare.

Thomas Tidholm: Blandade dikter 1964-2004, Wahlström & Widstrand 2004



Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Jesús J Granero

Jo man mera iaktar dessto mindre uppfattas Det. Det behvös mera stillhet o mindre stelhet fö att uppfatta oss: en del av Det.
Bli barn min vän1, J v Mad

2007-07-06 @ 16:11:13
Postat av: Anne-Marie Körling

Det tycker jag var sant.
A-M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback