SKYLTAR PÅ EN TÅGSTATION

image852

Skottland. Glascow trainstation. Tågbyte. Då ser jag den här skylten. Jag ställer mig för att fotografera den. Jag trängs lite med några som vill mötas här. Det är fint. En mötesplats. Det är bra att få en plats att mötas på. Så slipper man springa runt och undra - vart tog dom vägen...var är dom ...var är farfar...var är moster...var är min bästa vän...var är min... jag tror jag skulle vilja ha en skylt där det stod - totally lost - för försvunna personer som vill bli hittade igen... eller få lite vägledning på järnvägsstationen. Nja, kanske lite passivt - det finns upplysningsplatser. Nåväl, jag var varken mött eller försvunnen. Skulle bara byta tåg. Så jag gick till upplysningen - och fick en äkta skotts förklaring... som jag nästan förstod helt och hållet - find your way dear. Kanske det skulle finnas en avskedsskylt - snyftochvinkplats - en kollektiv sådan...många som tar farväl kanske tycker ensamheten blir för besvärlig - då är de i en slags gemenskap trots allt.

Ja, ja, tankar vid en tågstation...
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback