Körlings ORd




läsvärd - läsvärld



annemariekorling


Kommentarer
Postat av: Jesús J Granero

Det gäller digorMig att hitta rätt mellan det magiska av spraket. Vist fâr vilken ordfäktare som hälst forska sig vidare i mysteriet. "I början var ordet......" Ord o musik magiska uppfiningar!
Ser du min vän Jesús von Madrid

2007-07-06 @ 15:50:12
Postat av: Jesús J Granero

Jo Anne-Marie Körling är mycket värd att lässas.
Nâgon sa till mig att Du är engagerad i att skriva en ny bok. Kan Du beräta nâgonting om projektet. Jag är ocksâ intreserad om ett direkt i korta ord förmedlande om Din Kiwimetoden.
Hjärtliga hälsningar
J von Mad

2007-07-06 @ 16:03:41
Postat av: Anne-Marie Körling

Hej. Jag skriver...lite vid sidan av. Men Kiwimetoden är en didaktisk modell - en undervisningstanke kring text och bild. Komplexet text och bild. Det berör allt läsande, och det sammansätta läsandet, alltså när vi läser läser vi inte bara orden, vi läser formen, layouten, vi läser in oss i helheten, och därigenom förstår vi den. Kiwimetoden fokuserar på läranderelationer, lärande samspel, läraren som modell för hur och vad att göra, tänka och förstå. Kiwimetoden pekar på läraren viktiga roll där undervisningens fokus ska erövras av eleverna. All undervisning inkluderar eleverna, med deras egna förutsättningar. Jag skulle aldrig kunna drömma om att arbeta på något annat sätt. Mina elever har blivit mycket medvetna, språkliga och lärande ansvarstagande. Detta var i
mycket, mycket korta drag...boken är tjock, innehållsrik och i varje sida springer elever igenom och gensvarar. Utan dem kan ingenting utvecklas. De är i sig själva processen, och där är jag också. Allt gott Jesus, A-M

Postat av: Jesús J Granero

Tack ska du ha Anne-Marie
J von Mad
PD I fall musiken hjälper dig kreativt. En vacker web blad med alla tiders argentinsk musik som, ibland, är det svârt att höra i nutidens media:
www.musiqueargentine.com/atahualpayupanqui.html

2007-07-06 @ 17:59:01
Postat av: Anne-Marie Körling

Ska lyssna. Min bror är tangolärare - ska tipsa honom. Han dansar avancerad tango med argentiska lärare...och han behöver musiken. Tack Jesus, tack. A-M

2007-07-06 @ 18:06:52
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback