I MIN LILLA LILLA VÄRLD AV BOKSTÄVER

image765

I min lilla lilla värld av bokstäver har jag så roligt. Det måste mina elever få kunskap om. Jag skriver...
det roar mig...den lusten ska eleverna få erfara också. De ska få en härlig hoper med bokstäver, kanske 29 stycken, och de ska få hjälp så att de kan skapa sig en egen och en gemensam värld av dem.

Bokstävernas  har sina skrivbord, hem, hus, byar, städer, länder, världsdelar men bara en jord. 

Med respekt för landsgränserna reser vi på besök i varandras bokstavsländer...

Anne-Marie
 


Med en hänvisning till Peter Englunds blogg. Min tanke föddes där. Tack Peter Englund.

Kommentarer
Postat av: Jesús J Granero

Vad Du har en vacker "skrivmaskin"!
Jesús

2007-07-08 @ 17:00:42
Postat av: mia

Bok&Bibliotek, den stora bokmässan i Göteborg i september,har just bokstäver som tema i år.Spännande! Bland annat kan man redan nu gå in på deras hemsida och skapa sin egen bokstav. En bokstav som inte finns, men som man tycker skulle fylla en funktion, som skulle behövas för att ytterligare berika språket, de det ytterligare dimensioner. Kul tanke, tycker jag.
Mia

2007-07-09 @ 08:06:22
Postat av: Anne-Marie Körling

Tack Mia, Tack Jesus,
Jag vill till Göteborg. Bokmässan och alla bokstäver. Allt gott A-M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback