DAGLIG DOS LITTERATUR



image930

OM LÄSANDET!

Vi orkar inte läsa en hel bok!
Påstås det.
VI orkar inte läsa.

___________________________________________________________________________________

Too busy for books? Read them by email (or RSS). Learn more.

Titles, Authors & Categories

   
  or browse by Title | Author | Category  


____________________________________________________________________________________

Jag tror det är fel. Vi orkar läsa. Vi läser som bara den. Läser, läser, läser men vi läser på flera olika sätt. Bokens långsamhet hinner vi inte med. Kanske. Jag vet inte. Men jag tror på läsandet. Jag tror på boken. Jag tror vi läser hur mycket som helst.

Om det är så att vi läser på ett annat sätt.... vi läser mejl.....vi läser här och där....så finns det möjlighet att också läsa en bok och litterär text på samma sätt. Några sidor på mejlen...Brott och Straff av Dostojevskij...i ny litterär form.

10 000 prenumeranter har sidan www.dailylit.com
en dos litteratur dagligen...

Anne-Marie

Min källa; SvD Nyheter i korthet 25 juli 2007

Kommentarer
Postat av: Kersti

Jag läste det också i SVD. Visst läser vi. Fast vissa kanske på andra sätt och annat än "ren" litteratur. Kersti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback