BRUNO K ÖIJER


BRUNO K ÖIJER´s diktsamling DIMMAN AV ALLT

Jag ryser av välbehag. GLädje och läsiver.
Denna diktare. Ordlös står man intill hans ord.
Ordlös sitter man då han själv framför sina ord.
Det är magiskt, magiskt.


"verkade som du redan från början
tagit stöd mot ditt hjärta..."


inleder en dikt....hmm....jag kan själv skriva in mig och fortsätta skriva

nästa nedslag i boken:


händer som nyss
misshandlat ett barn
gör rent'
och fortsätter att diska
torka av och ställa in
du ser dessa vana
självklara händer
noga med att ingenting tappas
och går sönder


image684


Ja! Nej! Ja!
Bruno K Öijer - jag sänder dig alla mina tankar i form av gigantiska mängder gensvar.


Bruni K Öijer: Dimman av allt, Wahlström & Widstrand Förlag 2001

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback