ATT FOTOGRAFERA...

image843

Att fotografera är inte alltid välkommet. Jag fotograferar om jag får fotografera. Här är jag i en second hand- affär av rang. Här finns allt. Det är ett eldorado att befinna sig i med en kamera. Jag letar inte gammalt att bära, utan nytt att dokumentera. Jag har en förkärlek till skyltar och skyltdockor. Här frågar jag:

- May I take some... , Jag håller upp kameran... för att göra mitt motiv med besöket väldigt tydligt.
- Sure dear, as many as you like, svarar expediterna och nickar bejakande.

I Stockholm råkade jag i onåd när jag fotograferade i en butik. Trots att jag i förväg hade frågat. Jag fick lämna ifrån mig kameran...de gick igenom innehållet...jag fick tillbaka kameran... med innehållet. De nickade...men inte glatt.

Jag hade inte gjort någon skada med mina bilder.

Så helt lagligt, med tillåtelse, har jag tagit denna bild idag.
Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback