ALLVARLIGT TALAT...

image718

Spindeln är väldigt stor. Men jag är större. Varför måste jag tänka så när jag ser spindeln. Varför vågar jag så lite när jag ser den här. Jag vågade röra den lite grann efter ett litet tag. Jag lät den känna på min hand med ETT ben. Sen ryckte jag till för jag trodde spindeln ryckte till. Djurskötaren sa - du ska andas djupt - det glömmer du - när du gör det kan du känna bättre...då gjorde jag som djurskötaren sa...och vips kunde jag andas igen. Det var ju bra.

Allvarligt talat... jag tror jag ska besöka Skansen Akvariet igen...och då...då ska jag låta spindeln sätta två spindelben i min hand. Vem som rycker till först? Det ska bli spännande att se.

Modet att ingenting göra... är nog bästa strategin.... bara vara där med sin händer och låta spindeln vandra över med alla sina läskiga, långa, håriga, insektsben... Ja, jag är rädd. För spindlar.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback