FARLIGA FARLIGHETER

En vän ringer mig.

- vad tror du, är inte detta jättedyrt?
- Hmm, nja sa jag - innehållet är rikt
- Nu du, nämen...så vacker...du skulle se
- Jag ser inte
- Åhh vad det är farligt att gå här!
- Ta dig fort därifrån.
- Ska bara passera kassorna
- Du köpte inte för mycket?
- Nej men närapå!
- Nu får du mig att längta dit.
- Ja men kom då
- NEJ, NEJ, NEJ det är för frestande - locka mig inte ut ur mitt skrivande
- hmmm...kanske skulle gå tillbaka in...
- Nej - snälla - nu räcker det, du har handlat tillräckligt.

Samtalet avslutas.
Det är farligt att gå i en bokhandel.
Lockelserna är många.
Böcker pockar på uppmärksamhet.
Omslag bjuder in. Författare ställer ut.
Det är fullkomligt underbart att gå i en bokhandel.
och lite farligt...

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Jesús J. Granero

Man kan "motstâ" (du förstâr) bokhandel affär (butik ?) innan man främjar boklässnings, el bokhanterings, affär.
Kunde inte motstâ att tränga mig in igen. Vi fâr se vad som händer när jag lässer nästan.
För resten,
med respekt för tjurfäktnigs hatare (det är rätt i stället för motstândare) imorgo börjar de stora springande tjur (man) festligheter i Pamplona: San Fermiín. Jag har en gog vän o kolleg som heter Fermín. De spanjorer frân Navarra starka o heliga. Och det inte gäller detta pâ den hemskt/mystiska tjurfäktningen som man härvde frân grekena fór nâgra âr (sekel) sedan.
För 75-100 el mera âr sedan var tjurfäktningen blodigt men modigt. Idag är det bara blodigt o nâgot modigt.
Det hämska i "vâr" tid är modet med de blodiga över allt!
Anne-Marie, ha en härlig veckoslut!
Jesús von Mad

2007-07-06 @ 13:44:42
Postat av: Anne-Marie Körling

Jag har läst Hemmingway - då får man upp ögonen för tjurfäktning. Allt gott. A-M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback