"BLuE niNeS anD rEd WoRDs"

"Blåa nior och röda ord"

Fem ord. Vilka tankar genererar dessa?

Jag associerar till en rad med blåa nior. Hur kan de se ut? Vilket
håll är de på väg? Är de klädda i blått? Eller är nior blåa i sig själva?
Röda ord. Hur många röda ord kan jag säga? Är de faktiskt röda
eller känns de röda? Hur mycket kan blåa nior och röda ord göra
tillsammans? Finns det en mötesplats för dem? Vad händer är
en blå nia möter ett rött ord?

En öppen fråga bjuder in!
Skriv en öppet gensvar!

image13


Denna helg bär gula ord!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Bitte Kajler

Vilken bild jag fick av din text!! De blåa niorna ser ut som blå soldater och de röda orden är dansande indianer.......ser det tydligt framför mig. WOW!!! De lekfulla bokstäverna blev så levande ..till en bild som kunde få bli målad och då skulle "alla" se, att bilden var en text. Lekfullt!!//Bitte Kajler

2007-04-06 @ 15:49:12
Postat av: Bitte Kajler

REAGGE MUSIKENS RYTMER ...kommer ur texten...blir förbryllad ...får ett leende i mungipan för det känns ju magnifikt att kunna höra MUSIK?? Från blå nior och röda ord....och ..jo...de röda orden är ju "RASTA FOLK" som rör sig mjukt och rytmiskt till REAGGEN....vill vara med och röra mig i samma takt...fantasin blir så påtaglig HÄR O NU!//Bitte Kajler

2007-04-06 @ 16:02:25
Postat av: Anne-Marie

Bitte,
tack för att du gav rörelse till mina ord. Nu ser jag en parad av nior, lite dyster bild, men alla hoppande glada röda ord som kantar är de rosor som slängs framför deras marcherande fötter. Det påverkar de blå niorna.

Ljusgula, brandgula, rödgula, äggula
ord tillbaka denna påskhelg.
Anne-Marie

2007-04-06 @ 17:07:54
Postat av: Ulf Tornberg

de Bono har orienterat oss i tänkandets olikfärgade hattparad! Kopplade till ord känner jag lätt igen de lätt odisciplinerade röda och känslomässiga orden, de klart lysande, leende gula och positiva orden, de svarta, dystra, ifrågasättande och negativa, de frodigt gröna och kreativa orden, de stelt faktatyngda vita orden och så klart de klart blå ein-bissen-von-oben-förnufts-meta-orden.

Variationen av olikfärgade tankar och mångfalden av färgade ord ger dynamik i både tanke och språk. Visst kan blå nior spela med röda ord, det finns ju som bekant något som heter komplementfärger, även om inte just blått och rött är komplementfärger, om jag minns rätt.

Varför är så många ord i svart på vitt?

2007-04-08 @ 22:48:15
Postat av: Anne-Marie

Härligt!
Tack för att ni antog utmaningen! Så många tankar vi fick tillsammans.
Anne-Marie

2007-04-08 @ 23:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback