Sällskap

En husfluga flyger runt i mina rum. Jag är märkligt nog förtjust i husflugor. Min husfluga har flyttat in här. En av mina vänner köpte sig en spindelskrämmarapparat. Den kopplar man in i elnätet och på något märkligt sätt skrämmer den iväg alla spindlar. De tar sitt pick och pack och flyttar in till grannen. Min vän skulle tillfälligt vara borta under den stora spindelflytten. Sedan skulle hon tryggt fortsätta bo utan hyresgäster. Jag blir inte rädd för spindlarna mer för apparaten som får dem att försvinna.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: thord wiman

Fluga?



Kan inte låta bli att tänka på

Ines Uusmans

"Internet är bara en modefluga"

(om hon nu verkligen sa det som påstås, tveksamt!)



Spindelskrämmarapparat?



Hujedamej...



Sällskap?



Smyg nära... tag en plats under fantasins körsbärsträd och blicka in i sagans spegel ...



Hallå där! Krya på dig!

2009-09-30 @ 18:10:03
Postat av: majvor

Nja... Har sett hus (permanentboende) vid vatten som har så mycket spindlar under säsong att fönstren måste borstas ur varje vecka för att hålla dem stången. Och noggrann damsugning i övriga vrår därtill... Sängar o sånt... Spindelskrämmarapparat kan nog ha sitt berättigande där... Själv skulle jag aldrig flytta dit!



Krya på dig!

2009-09-30 @ 21:22:54
Postat av: Anonym

Jag blir glad om jag ser en spindel i mitt hem. Jag har lärt mig att de äter upp en del andra insekter som man kanske vill bli av med... det är faktiskt en fara för min husfluga. Den är lätt att fånga in i nätet. A-M

2009-10-01 @ 10:59:25
Postat av: Mejke

Har nogsamt studerat smårörligheten i min lägenhet. Inga protesttåg av kappsäckbärande sura spindlar så långt ögat når. Som väl är når det inte så långt nuförtiden...

2009-10-01 @ 14:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback