Mobiler i klassrummet - Ja Tack!

Det är modigt att säga så!
Märkligt nog.



Jag har så många besök i mina klassrum.
Ingen har kommenterat mobilerna i det.
Ingen har nämligen märkt dem.
De är en del av lärande redskap.
Och för oss ut i lärande.

Inte ens skolinspektionen gjorde affär av dem.
För de märkte dem inte ens.
Så är det med integrerade verktyg.

De används och utvecklar något hos användaren.
Vi brukar kalla det lärande!

Anne-Marie


You´ll never win if you exclude! That includes
cellphones!

Kommentarer
Postat av: SA

Har precis suttit och gått igenom dom ordningsregler skolan skickat hem med min 8-åriga son att diskutera med mamma och pappa.

Inte nog med att mobiltelefoner och kepsar var bannlysta i klassrummet, mobiltelefonerna var dessutom inte tillåtna på rasten om läraren inte godkänt användandet i förväg.

Jag har instruerat min son att han visst får använda sin telefon på rasten med uppmaningen att ge den som kan ha invändningar mot hans avändande på rasterna utomhus, mitt mobil telefonnummer där dom är välkommna att framföra sina åsikter.



Jag är så urbota trött på den konservativa värld skolan gång efter annan visar sig vara och den förändringsobenägenhet som finns där.

2009-10-11 @ 14:28:21
Postat av: majvor

En sak är väl att mobiltelefon kan integreras i undervisningen - en annan sak att användas på lektionerna för att ringa ex. förälder och "bara prata en stund". Eller... Det senare är väl som att skriva brev till ex. mormor i räkneblocket istf att ställa upp matteproblem i den och lösa dem...

2009-10-11 @ 16:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback