Min femma skriver om arbetet kring Anne Frank

Våran klass ville lyssna på Anne Franks dagbok.

Men jag läser den själv också.
Boken är lite sorglig på nått sätt.
Det är var synd om judarna och specielt om Anne Frank tycker jag.
Jag tycker det för att hon var en så snäll person.

Reglerna var hårda, man fick inte nästan göra någonting kul.
Reglerna ska jag berätta för er.
Judar äger inte tillträde till badhus.
Judar får inte besöka teatrar, biografer och andra nöjeslokaler
Judar får inte komma hem till Kristna


Den värsta regeln tycker jag är att 
judarna får inte besöka teatrar, biografer och andra nöjeslokaler.
För annars kanske man inte kan göra någonting typ.
Man bara gör läxan hemma och äter och bara får vara ute till åtta med kompisar.
Reglerna är för jäkliga. Jag hatar dem.

Jag önskar att det aldrig skulle vara krig i världen för då skulle dem slippa alla dumma regler och Anne Frank kanske skulle leva nu, Och ingen skulle dö.
Om dem inte dog av sjuktom eller olyckshändelse.
Tur att inte jag levde på den tiden tur att jag föddes 1998 för då var kriget slut.
Annars kanske jag skulle vara död nu.


ELEV ÅRSKURS FEM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback