En plats för ensamhet



Den här platsen vill jag återuppleva. En liten affär. Ett litet bord. En endaste stol. Ett mycket litet bord. En fönsterplats. Och därmed en servering. Jag ville så gärna tillbringa min dag vid detta bord. Blicka ut över människorna. Fundera över mitt liv. Le mot någon som är i färd med att inhandla någon slags fruktkompott och en spännande ost av oätbar sort. Jag frågade om jag fick slå mig ned, beställa en kopp hett av något svart outgrundligt mörkt, en långväga biscottaskorpa till, eller en väldigt nygräddad kanelbulle av det sötare slaget. Men nej - tyvärr. Bordet var reserverat. För några timmar. En annan ensam hade bokat platsen.

- Aha, tänkte jag. Och här går jag omkring och njuter ensamhet. Och så finns det andra som gör det. Reserverat en plats för det.

Nedrans också!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback