Bättringsväg... underbara ord




Bättringsväg... borde omsluta mer än bara en förklaring; nu finns bara förklaringen i vilket stadie man befinner sig relaterat till sjukdom. Jag gör en ordbokspromenad. Ordet bättringsväg finns i min ordbok. Det betyder helt kort - tillfrisknande. Det är ungefär så det är för mig. Jag är på bättringsvägen. Den vägen är tillräcklig för mig att gå på. Anar nya möjligheter på min bättringsväg.


Det finns inget motsatsord till förbättringsvägen. Jag har sökt på sämringsvägen, försämringsvägen men inte hittat något. Sämringsvägen kan man ju undra över. Det finns inte ens något ord på sämring utan snarare på sämre, men trots det så fann jag inget på sämrevägen heller.

Illustrationen har inget med detta inlägg att göra.
Mer ett uttryck för att jag vill tillbaka till mitt arbete.


Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback