Bloggläsare!

Jag möter er lite varstans. Ni som följer min blogg, läser den och tänker kring den. Det är näringsviktigt att jag också möter er. Ni ser mig, i stort och i smått, i mitt tänk och i mina förehavanden. Det mesta jag skriver om är av pedagogiskt innehåll. Jag har mig själv som redskap. Men det jag får då jag träffar er som läser här är nästan som en gåva. Jag blir ödmjuk.

Jag minns för en liten tid sedan då jag besökte Malmö Lärarhögskola och stolt spatserade omkring i lärandemiljön med bloggskrivaren Tysta Tankar. Vi pratade om ditten och datten och log mot viktiga blivande kollegor. I efterhand så hade en av mina bloggläsare sett mig... och vinkade en aning i efterhand här på bloggen. Jag önskar ... nästa gång ... spring fram och säg hej... jag är en nyfiken, glad och mycket vänlig person (tror jag)!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag har suttit på en solig altan idag, med högar av böcker, anteckningsblock och penna. Vi är inne i slutspurten av vår C-uppsats. Högt har vi läst för varandra, antecknat, diskuterat, skrattat och grubblat. En av böckerna vi hämtat härliga stycken från och högläst ur är Kiwimetoden. Vi fastnade särskilt för meningen "Samtala dig in i boken, skriv dig ut ur den" (s.121) Bra sammanfattat - som så mycket annat du skriver. Ha en bra skolvecka bland ivriga, motiverade elever (också såhär i slutet av maj!?)... :-)

2009-05-25 @ 20:20:34
Postat av: Anonym

Hej Jeanette, jag gläds åt ditt bloggsvar här... önskar jag satt och diskuterade med er, det hade roat mig kollosalt, och som sagt, välkomna ut i ett underbart yrke, jag hoppas ni har hört hur roligt det kan vara. Vänligast, Anne-Marie

2009-05-25 @ 20:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback