KANDIDATERNA UTVÄRDERAR

Verkligen ett stort hjärtligt tack för att du tog emot oss igår!

Det var så inspirerande att få se hur ditt arbete fungerade i verkligheten.. efter att ha läst om det och hört om det på föreläsning för 1,5 år sedan och funderat över det fram och tillbaka sedan dess.
Det här är en dag som jag kommer ta med mig ut i mitt lärarliv..

..tack för att du återigen gav mig inspiration, massor med handfasta råd och känslan av att det är roligt att arbeta med barn!


Det är jag som ska tacka:

Lärarkandidater är mina blivande kollegor.
Blivande lärare ska känna ansvar, lust och iver att träda in i yrket.
Kommande generationer lärare ska uppleva lärandets lust och ...
ansvaret att visa det, modella, har vi som tar emot i våra klassrum...

Som tackar för att ni deltog, tittade och begrundade...
och såg eleverna. Vi är i våra klassrum för dem.
Det är ett yrke att vara lärare, och uppdraget förvaltar vi tillsammans med våra elever.

Så tänker jag.
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback