HÄR ÄR DEN - MITT BOKBARN!



VÄGEN TILL SKRIFTLIGA OMDÖMEN

Nu är det ni som får möta innehållet.
Jag vill tacka:

Alla mina elever - utan er är ingenting möjligt.
Alla mina kollegor - utan er är jag inte lärare.
Mats, Lärarutbildningen Malmö Högskola, för kreativt motstånd.
Min skolchef i Huddinge kommun, för gensvar på praktiken i klassrummet.
Min coach för handledning och yrkesstyrka.
Min lyssnare, för just lyssnarförmåga och uppmuntrargensvar.
ITMamman, för omtänkar-och omtyckarläsning.
Min gode vän, för korrekturläsning och behövligt ordpeteri.
Min absolut närmaste redaktör och vän, för bejakarnäring.
Min förläggare för uppdragstilltro.
Min förlagschef för utgivningsansvaret.

Nu är navelsträngen klippt.
Förvalta mötet.

Anne-Marie Körling


P.S Jag har medvetet begärt att boken har ett lågt pris. D.S

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Jag vill tacka:

Anne-Marie Körling för förtroendet att visa mig något som är så knutet till henne själv, något så betydelsefullt som hennes egna ord. Tack, tack, tack!



Och du som finns i hennes närhet: Visa din uppskattning. Ord som har tänkts ut och skrivits ner har gjorts det med möda och kärlek. Precis som du gratulerar nyblivna föräldrar - gratulera Anne-Marie. Något nytt är fött. Det är inte läge för tystnad.

Postat av: Anonym

Tack IT MAMMAN - jag blev firad på bokBB - alltså Bonniers. De är vana vid denna form av förlösning... men jag har inte och kommer inte att lära mig. Jag åt gladeligen två kakor med choklad, en tårtbit och drack mycket gott kaffe, medan förläggaren satt mitt emot, redaktören intill, och de klappade om mig... och jag ... det är precis som du skriver... man behöver medkänsla och sällskap då en bok ges ut.

Det är stort för mig.

Tack till dig som formulerade detta.

Jag ska korka upp något, smutta på glaset... titta ut över orden... och fundera över vad att skriva nästa gång... Kram Anne-Marie

2009-03-13 @ 18:45:14
Postat av: Karin

Boken är efterlängtad!



När den kommer till mig ska jag läsa den i min sköna soffa med godaste teet och många goda chokladkakor. Levande ljus förstås.



Tack för att du låter oss ta del!



Kram

2009-03-13 @ 19:05:09
Postat av: jos

GRATTIS OCH HURRA. Jag tror jag förstår vilken stor dag idag måste vara.

2009-03-13 @ 19:25:46
Postat av: Anonym

Jo - det är en aningens stort. Firar en aningens för mig själv. Så är det. Anne-Marie

2009-03-13 @ 19:41:57
Postat av: asapasa

Många gratulationer till dig, det måste kännas stort och härligt att se den i tryck. Njut så länge du kan,

grattis ännu en gång.

Ha det gott

2009-03-13 @ 19:42:42
URL: http://asapasa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej Asapasa, jag vinkar till dig också, Anne-Marie

2009-03-13 @ 19:46:08
Postat av: Kersi

Jätte grattis! verkligen skoj att den äntligen är här i verkliga livet.

2009-03-13 @ 22:22:23
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Mats

Grattis, grattis, grattis, grattis!



Jag firar på avstånd och ser fram emot att se Jerikos murar rämna...

2009-03-14 @ 09:07:56
URL: http://lumaol.wordpress.com
Postat av: Anonym

Mats,

Tack. Du vet att du bidragit, som medmänniska, som tänkare och som motstånd. Det tycker jag är fint. Det är väldigt svårt att vara kreativt tänkande och brottas med sin text. Du var en värdig medaktör och det tackar jag varmt för.

Anne-Marie

2009-03-14 @ 09:10:39
Postat av: Max Entin

Grattis! Ska vi byta bok nästa redaktionsmöte?

2009-03-14 @ 10:58:17
URL: http://maxentin.com
Postat av: Anonym

Max,

Det ser jag fram emot.

Du får min bok - jag får din.

Att verkligen byta ett ord med varandra.

Anne-Marie

2009-03-14 @ 11:33:42
Postat av: Lena T

GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! Ett för varje dag hittills som du haft boken i din hand! I morgon ska jag fixa mig ett eget ex. Och så småningom få den signerad? Snaart måste vi ses -o prata om nästa bok.....

2009-03-15 @ 22:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback