Himmelska övergångar



Det är roligt att vara på andra platser. Speciellt om man ska gå över gatorna. Då får man se upp. Om man ser upp ordentligt så ser man skyltarna för en eventuell övergång. Jag såg noggrant på skyltarna, för jag är väldigt, väldigt vilsen och totalt utan riktning och gps, så jag tittade och tittade. Dessa två övergångsskyltar hängde så högt upp att det nästan var svårt att se att det också var två olika gubbar som gick över. En gubbe var en aning spänstigare än den andre. Den ena var lite mjukare i stilen. Men som sagt. Jag gick inte över där. För om de kan ha två olika gubbar för att visa att man kan ta ett himlasteg över denna gata ryckte jag en aning på axlarna och tänkte - varför inte en skylt med en kvinna som hoppsar över till andra sidan.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback