"MORSOMT" i ASKER

Anne-Marie är i Asker, Norge.
Utan pengar och kort. Så blev det.
Ska föreläsa för Askers Kommunes skolor.
Så ska det vara.



Men jag sitter och förbereder mig i Askers faschionabla möbelbutik.
Alltså mitt bland stolar, bord, sängar och annat man säljer i en bohagsbutik.
Jag berättade som det var - behövde komma ut på nätet...
- Slå dig ned, sitt hos oss, säger de allesammans.
Jag fick en kontorsplats mitt i alltsammans.
Jag kontorar just nu därifrån - eller härifrån. Det pratas norska runtomkring mig.
Visas köksbord och kuddar, vinglas och soffor.

Det är snö i drivor och det vintervita ljuset lyser in genom skyltfönstren.

Tro mig eller inte... men jag har fått kaffe och chockladbitar av de som arbetar här.
Jag tror inte det jag upplever.

Men alltid händer det något där jag är - jag har en förmåga att göra mig hemma på de mest märkliga ställen.
De som arbetar i affären har fotograferat mitt kontor och mitt arbete.

Och nu... frågar en av kunderna om hon får fotografera mig
-  Det där ser så morsomt ut... har du kontoret ditt här,säger hon på norska... och så slår hon sig ned och pratar med mig. Hon får också kaffe.

Livet är ett litet under precis varje dag.
Anne-Marie

Det fina var att människorna i affären hälsade mig välkommen att slå mig ned då de samtalade om något, möbler tror jag det var... och den kvinna som kom och satte sig hos mig och talade film, språk och vallfärdande... alltid händer det något. Kaffet, chokladen, den timme jag satt och finurlade lite var en aning udda men fullkomligt underbar. En stund i Asker, Norge.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så fantastiskt mycket du. Jag blir varm och glad av att se bilden framför mig. Det finns så många vänliga människor som vill oss väl, det är lätt att vi glömmer bort det.

2009-02-11 @ 13:04:54
Postat av: Jonas Hällebrand

livet blir aldrig med morsomt än hur man gör det och det är något du är bra på även det.

Vilka lyckostar som skall få höra på dig!

Njut av de flinke gutterne och jenter

Hilsen fra Skåne

Postat av: IT-mamman

Så det är där du är! Och kontorar och har dig. Skulle vilja ha en bild. :-)

2009-02-11 @ 19:38:24
URL: http://itmamman.se
Postat av: Lena T

Jag är inte ett dugg förvånad! Att du har det morsomt i Norge!!

Ha dé!

2009-02-11 @ 20:17:26
Postat av: LenaA

Syniskt kanske, men undrar om du hade fått samma bemötande i en butik i Sverige. Det ser hur som helst fint ut.

2009-02-12 @ 17:57:55
Postat av: Anne-Marie

DÄR JAG SLÅR MIG NED - DÄR ÄR JAG FÖR EN STUND HEMMA. TACK FÖR ERA KOMMENTARER. A-M

2009-02-12 @ 19:55:10
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback