FRÅGANS BEJAKELSEKRAFT




Jag brukar fråga mina elever, mina medmänniskor, mina vänner:


Vilken fråga skulle du vilja ha idag?

Det är en svår fråga att besvara. Den kan blotta något skört (tycker du om mig?), något ömt (fråga mig vem jag tänker på?), något som vilar för att man behöver få säga och berätta (fråga mig om det hände något på rasten?), ett litet begär (fråga mig om jag vill göra matematik), en sorg (fråga mig om jag är ledsen över något?) eller något annat som stökar omkring i människan man har framför sig, intill sig, och som om man alltid trodde att man visste vad den människan bar inom sig. Vilken fråga skulle du vilja att någon ställde dig idag?

Den frågan får mig att tänka en aning djupare.
Jag önskar att någon frågade mig...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Lena T

Vilken fråga vill du ha idag,Anne-Marie? Av mig?

-AHH-då ställer jag den nu!

2009-02-21 @ 13:57:43
Postat av: Anonym

Du ser - jag har svårt att svara. Anne-Marie

2009-02-21 @ 16:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback