Nybörjarföräldrar och en ettagluttare


Då skolan börjar för första gången - ja då är man sannerligen en nybörjarförälder.
Jag glömmer aldrig hur krampaktigt jag höll i min dotters hand på vandringen mot det stora uppslukande komplexet som gick under benämning skola, och som omslöt så mycket dåtid och nu avnavling och nytid för mitt barn.

Det är viktigt att föräldrar får nybörjarträna, och nybörjaravlämna, och nybörjatitta på skolan. Det är inte samma skola som föräldern gick i trots att så mycket kan se ungefärligt likadant ut. Det är INTE samma läroplan som omsluter nybörjareleverna som börjar idag.

Så till den första kallelsen till nybörjarföräldramötet... välkomna med alla era frågor!
Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback