Din blogg...

... det verkar som om du gör vad det faller dig in, alltså på din blogg? sa någon som intervjuade mig.

- Jo, jag gör det som faller mig in, svarade jag.

Sedan gick jag hem och ögnade igenom min blogg (5500 inlägg). Det var inte riktigt sant. Jag tänker pedagogik rakt igenom. Det är mänskligt att vara pedagog. Det är läran om hur människan konstruerar kunskap... tänker jag. Om jag skriver något som är en berättelse så är jag lärande i konsten att skriva berättelser. Och det jag visar är kanske ett mod att göra det inför publik. Jag är en stor grubblare och tänkare. Det glättiga är bedrägligt. Mitt skratt är däremot högt, hjärtligt och är mycket, mycket lätt att locka fram.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

Någonstans finns en hemlig grop med 5500 icke publicerade inlägg tror jag. Vi skapar den här bilden av noga regisserad bekymmerslöshet och jag tror att det här "lätta anslaget" är en viktig illusion. Både för läsaren och skribenten.



Jag gillar bloggar där den som skriver också verkar vara förvånad:

- Ojdå, har jag tagit en så här spännande bild? Den vill jag dela med världen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback