LÄSANDE GENSVAR; Körlings läsanalys

Hej
 
Jag gjorde mitt första försök till en läsanalys tillsammans med en elev idag - det blev så lyckat!!
 
Jag förklarade hur detta skulle gå till och så satte vi igång, jag med ett kopierat papper och penna i handen och eleven med att läsa. Jag lyssnade, tittade och hörde. Jag skrev och noterade.
När eleven sedan hade läst klart tittade vi på det som jag hade skrivit och jag förklarade vad alla krumelurer betydde - SK, Ok och annat.
När eleven insåg att självkorrigeringar, läsa högt, skumläsa etc var positiva strategier hos eleven och inga misstag eller fel - sken eleven upp och log, log, log ... Jag tror banne mig att eleven fortfarande ler, kommer somna med ett leende på läpparna.
Jag sänder med det papper som jag skrev så får du se, inte för att rätta eller kommentera, bara se .... :)
 
Jag är i början av en process och jag tackar dig för att dina tankar kring lärande och pedagogik gör mig till en bättre lärare vilket förhoppningsvis resulterar i måluppfyllelse hos eleven - TACK!

 


Det gör mig väldigt glad att mina pedagogiska idéer är överförbara och genererande. Syftet är måluppfyllelse och gott lärarsjälvförtroende hos eleven. Se vad eleven kan och utveckla det! Tack för gensvaret. Jag är gärna bollplank för vidareutvecklingen av de idéer ni vill pröva. Jag finns alltså hjälper jag! Välkomna.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback