INSIKTSFULLT I KLASSRUMMET



Jag bad någon:

Kom och delta i mitt klassrum. Idag kom inte någon utan just den jag önskade skulle komma och titta i mitt klassrum. Jag vill ha ögon på ... förbättra ... tydliggöra ... diskutera ... göra pedagogik och tanke av verklighetens verklighet.

Och Han kom och såg, bekräftade ungarna, utvecklade en språktanke, tog oss alla i hand ... En hel dag i en lärares och i elevernas värld som avslutades med att alla fick sina namn översatta till Fillespråket.


Jag fick det jag önskade mig.
Gensvar och omtanke.
Och nya uppdrag.

Anne-Marie,

vad uppgiften är i elevens text - AHA - om ni undrar så är det en egen idé jag genomfört sedan tio år tillbaka:
JAG LÄGGER MIG I! Jag har 1000 olika texter där eleverna diskuterat innehåll med den rätta avsändaren - författaren - och som de aktiva mottagarna de är - läsaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback