SKOLGÅNGEN



Hela skolgången - från förskola till en avslutad gymansieutbildning - bara så! Det är den ansvarssträvan vi samtliga har inom skolan. Denna strävan börjar i förskoleklass för att fortsätta under hela elevens skolgång. Det är viktigt att skolan är så pass individuell, manar med utmaningar och skapar självförtroende som leder till känslan - Jag kan!

Och naturligtvis - jag vill, jag vågar... och jag får misslyckas. Jag får hjälp... jag får lära mig... jag får stöd... att anta utmaningar har naturligtvis sina risker... därför behövs en värdig coachning.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Camilla

Å ja! Det som vi redan kan är förstås lätt, varför utmaningen ligger i att våga ge sig hän det okända, det svåra. Men för att våga måste vi också få utrymme att misslyckas, utan "straff". Hur många gymnasieungdomar har jag inte mött som sedan länge tappat tilltron till den egna förmågan. Varför?

2008-10-13 @ 12:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback