DU BARA MÅSTE...högläsa!



Mina elever ska lära sig att bidra till undervisningen. I själva verket handlar det om att jag ska inbjuda dem att bidra till undervisningen. Idag

- bara måååååååååååååååååste...
 jag läsa FLORES och BLANZEFLOR av Ulf Sindt. Det kommer på en mycket tydlig begäran av en elev. Så då gör jag det.  Jag läser den fina medeltida riddarsagan... och mina elever får höra ord som sätter fantasin i rörelse.

Så dagens högläsningsbok - FLORES och BLANZEFLOR av Ulf Sindt, som för övrigt har skrivit den mycket roliga boken, lika bra som högläsning, SYSKONKÄRLEK OCH KÖTTFÄRS, som både jag och mina tidigare elever skrattat mycket gott åt.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Magda

Jag högläser ofta för mina stora elever. De sätter sig bekvämt tillrätta och även svåra engelska texter blir plötslgit begripliga, ja tillgängliga, när jag läser högt och de följer med.



Ibland bara njutläser vi. För en stor klass nior läser jag "Låt den rätte komma in". Från början ville bara några vara med - nu är det nästan alla.



Men vet du vad jag önskar? Att någon ibland läste högt för... mig.

Postat av: annemarie

Magda, jag håller med. Det är nästan en kärleksgåva att bli högläst för. Anne-Marie

2008-10-02 @ 18:42:16
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback