Älskade författare... RÅD!!! NU!!!



Jag skrev i min avordsnavlingsförtvivlan till en författare ... om råd.
Jag fick ett så underbart svar. Genast.
Då gensvarsskrev jag till min författarvän och frågade:
- Du får jag skriva in dina ord i min blogg.
Då svarade han på en gång: Så klart du får.
Så då gör jag det.
Frågan är nu den.
Vad ställde jag för fråga till min författarvän?


Här är svaret:
Det kryper i mig när jag tvingas läsa mina egna texter om och om igen i redigeringsfasen. Sen vill jag inte se på dem längre. Men det magiska uppstår istället när man ett år senare eller kanske efter ännu längre tid plockar fram den där texten på nytt och läser. Plötsligt framstår den som briljant. Jag beundrar mina egna ordvändningar och förvånas över tankegångarna. Samtidigt som jag inser att jag omöjligt kan skriva lika bra som personen bakom den texten. Absurt, jag vet.

Jag tycker om svaret.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Tänk du har verkligen något att se fram emot.

Frågan..jag vet inte riktigt.

Postat av: Anette Jahnke

frågan oväsentlig ? med ett sånt härligt svar

2008-11-23 @ 15:12:05
URL: http://www.anettejahnke.nu
Postat av: Anonym

Precis. Men frågan födde svaret. Det är intressant. Författarens ord underbara. A-M

2008-11-23 @ 15:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback