SOLITUDE

image2334

Ensamhet, loneliness...  Jag upplever solitude. Det engelska ordet som inte har någon motsvarighet i det svenska språket. Slår man i den engelska-svenska ordboken översätts ordet till ensamhet, men talar man med en engelskspråkig så är det inte riktigt den där ensamma ensamheten som menas. Solitude har jag hämtat ur Thoreaux Skogsliv vid Walden - one chair for solitude... vilket är precis vad det är för mig. En stol att sitta för mig själv på. Där är jag ensamrådande och blickar ut över mina minnen, mina visioner och min verklighet.

Det är långfredag.
Eftertankens dag.
Det är inte fel att ha dagar som är som denna.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

I dag är ny dag, en lång fredag tillända. Vi vaknar till samma sol vid samma himmel. Stor påskhälsning !

Postat av: Mats Olsson

Kanske lyssna på Ellington "In my solitude" som är ett bra sätt att göra det uthärdligt - för att inte säga småmysigt!

Insnöade hälsningar - med trasig snöskyffel och mycket mat!

2008-03-22 @ 12:47:03
URL: http://lumaol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback