MIDDAGSTAL HOS MICROSOFT



Jag måste sammanfatta mig. Så jag höll en kort, improviserat tal, nedtecknat på en servett på restaurangen.


Innovative!

To be innovative
is not thinking of being innovative.
Innovative means
questionasking,
but not striving to find the answers
but finding the next question.

Being Innovative
is to find someone
being innovative together with.

Being Innovative
is talking about visions and dreams.
Quaoting a visionary
- I have a dream -

Being Innovative
is keeping a
relation to that dream.

I did not think of myself as Innovative.
I thought of myself as lonely,
but with an idea or two
how to make things different for children in my classroom.

You asked me
- Do you want to share?

That is being Innovative;
Sharing, colloboration, dreaming and
asking questions.
- Do you want to share?
A very good beginning
with no full stops.

Thank you all!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jonas Hällebrand

Väl talat!

Bra slut! Creative Commonds tänker jag!

Postat av: Annemarie

Tack. Jag darrade på manchetten, fast en stund efteråt. Nu vet jag varför man höjer en skål som talare, det stillar plötsligt nerverna fnitter, skratt och gapflabb. Allt Gott Jonas hälsar A-M

2008-06-13 @ 06:57:40
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Lena

OH Anne-Marie! "I have dream.."

Dj-gt bra tips till många talare -inte bara mig, som fick "påfyllning" av det när jag var i Memphis på muséet. Och i livet: "I have a dream....

Och kombinerat med "collaboration " som du sa...



Tänk om man hade fåt va´me´. Tack för att du vågade ge ord o tala....

2008-06-13 @ 20:53:10
Postat av: Annemarie

Tack Lena.

Det gäller att använda dessa ord rätt. I have a dream... för vackrare dröm än Martin Luthers vet jag inte... det är hans ord... men jag har fått uppleva en dröm... inte en egen... utan en möjlig framtidsdröm... så jag lånade dem en stund, med all respekt för den förste drömmaren och visionären. A-M

2008-06-14 @ 05:33:56
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback