I BACKSPEGELN



Jag tittar i backspegeln. Två människor är ute och rull-ator-promenerar. Jag såg kvinnan prata, prata, prata med mannen intill, han skrattade högt. De såg unga ut trots att de behövde extra stöd i sin framfart. Det var en vacker liten syn. Först kunde man tänka... men stackars de som är så gamla och behöver promenerarstöd ... men att tycka synd om är inte värdigt detta par. Det var inte synd om dem. Usch så snart vi skapar tycka-synd-om-känslor. Vi borde istället le när vi upptäcker att folk älskar varandra långt upp i åldrarna. Jag skulle gärna ha denna bild som en liten framtidsvision. Den att jag går där, pratande, berättande, och intill mig går den man jag älskar, leende, skrattande och pratande. Detta par får utgöra en modell och en fin bild av hur jag kan tänka mig framtiden.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var det sötaste jag sett på länge!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback