TA MINA ORD...

image2082

Ta ordet i din mun. Det är en pedagogisk tanke och ett förhållningssätt jag har i det klassrum jag befinner mig i. När eleven inte har egna ord, inte riktigt vet, är det alltid en början att härma lärandet genom någon annan. Tänk dig en lektion i engelska där eleven aldrig får säga någonting, vågar inte, tror sig inte kunna. Då sträcker jag ut min hand - bjuder in - Ta mina ord!

Rätten att ut-tala.
Rätten att låna, härma, utveckla genom modeller, rätten att vara okunnig, rätten att få delta, rätten att ingå.
Det är min uppfattning! Då måste jag i varje ögonblick modella detta.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: erica lövgren

You can shine what ever you are made of.

You always shine A-M. A guiding star :)

Lots of luv from erica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback