IN I MINSTA DETALJ



Jag måste citera, road är jag, intresserad är jag, fullkomligt inne i detaljerna är jag, orden som söker förklara fullkomligt älskar jag, intresset njuter jag av, motivationen och sökandet söker jag själv:

RANDAVSKILJARE

"// konstaterade att krypet i fråga hör till släktet Orthoperus, men för att utröna vilken art det är frågan om tvingas man dissekera fram genitalierna, vilket vi valde att avstå ifrån, Ärligt talat skullle det ina ha blivit mycket kvar av skalbaggen. Likaså måste man dissekera den inte mycket större nyckelpigan Nephus redtenbacheri för att vara helt säker på arttillhörigheten, och därför åtföljd den i listan av ett frågetecken. Jag anser att vetenskapen kan leva med denna ovisshet."

Det är underbart.
Det räcker så.

Jag tycker också att författaren Fredrik Sjöbergs tack till Tomas Tranströmer värmer även läsaren -
"Tack Tomas, för att jag fick låna din kryp. Hela denna vinter har det varit sommar i mitt rum."

Anne-Marie

Litteratur:
Fredrik Sjöberg: TRANSTRÖMERSKA INSEKTSAMLINGEN FRÅN RUNMARÖ, 2001 Ellerströms Förlag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback