Elevgensvar på en PARKERINGSBILJETT



Jag är förtjust i det lilla. Det lilla som utgångspunkt. Detta är arbetet med parkeringsbiljetten. Det fina är att eleverna i min lilla fyra nu berättar att de ser mer av de biljetter de hittar slängda överallt. En flicka tog med sig en biljett och berättade vad hon kunde läsa ut av den. Jag tycker om sådant. Idag berättade en elev att han tyckte så mycket om hur vi arbetade med kartan i klassrummet att han under helgen slagit upp Tyskland och klurat ut hur mycket han kunde få ut av att bara titta i kartboken. Det gillar jag också. Det där lärandet som fortsätter utanför klassrummet. Att idén och tanken inte stannar i klassrummet utan letar sig ut utanför klassrummets gränser. Det är ju där den ska verka tänker jag.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Jag blir bara glad! Av alla ord i texten. Både barnens och dina.

2008-12-04 @ 19:04:12
Postat av: Janis

Och precis så det ska vara! Härligt!

2008-12-04 @ 22:08:17
Postat av: Anonym

OH vad jag gillar när du lägger ut elevtexterna! När den 11-årige eleven/tänkaren kopplar ihop världen utanför och klassrummets lärande OCH "förmerar" skolkunskapen OCH tar den tillbaka till klassrummet OCH du kommunicerar ut den till andra....

Det befäster och ökar respekten som vi gamlingar bör känna för allt lärande - och alla barn och ungdomar!

2008-12-04 @ 22:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback