MÅLET MED DET VI GÖR
Oavsett vilka böcker vi använder i skolan kan man se vilken lärande utveckling skolan skall verka till. Här är en matematikbok för årskurs ett. Jag värderar inte boken... utan visar hur förväntningarna ser ut.
Årskurs nio har denna text. Det krävs både undervisning och lärare som gör matematik för att utveckla en elev från dag ett till dag nio. Det krävs läsförmåga och strategier för att omsätta texten i årskurs nio och det behövs en lärare.
Läraren behövs. Läraren gör undervisning. Boken är redskap.
Anne-Marie
Årskurs nio har denna text. Det krävs både undervisning och lärare som gör matematik för att utveckla en elev från dag ett till dag nio. Det krävs läsförmåga och strategier för att omsätta texten i årskurs nio och det behövs en lärare.
Läraren behövs. Läraren gör undervisning. Boken är redskap.
Anne-Marie
Kommentarer
Postat av: erica lövgren
Vilken mattebok är det där? Gillar att den verkar låta barnen tänka till om vad de kan och om hur de upplever de olika avsnitten.
Postat av: neurotica
Ja,läraren behövs.En bra lärare kan göra att man får intresse för ett ämne som verkar jobbigt,och en dålig kan göra att man blir dålig/ointresserad i något man hade potential för.
Trackback