NYSS - FÖR EN STUND SEDAN

image1754

Nu går tiden fort.
Det var nyss.
Allting var nyss.
Nu är nyss längesedan.
Omslagets nyss var innan jag fanns.
Det kallar jag inte nyss.
Men nyss var i somras... förra lördagens lördag...
Nyss var när varma händer fanns i mina händer...
de där små händerna som satt på mina barns...
Nyss var nästan alldeles för en stund sedan...
då stod jag på min balkong utan strumpor och skor,

alldeles nu har jag fortfarande kalla fötter...
frosten nöp i dem...

alldeles nyss...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Det var min tanke idag när jag såg "Pippi på de sju haven"... Det var ju alldeles nyss; Viggo var bebis(12 år sedan), jag höll morfar hårt i handen (24 år sedan) och bebisarna föddes (9 månader sedan)...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback