STUDENT SÅNGEN - I VILKET KLIMAT PASSAR DEN IN?

image202

Vi måste leva upp till orden i studentsången - den ljusnande framtiden - där de härliga lagrarna groooooooor!

Jag måste tänka....planera inför studentfest....organisera lite!
Vi har nog lite att göra! Inte bara till festen, utan städa undan för framtiden.

Jag talar om efterfesten

... det är lite att plocka med....det är nog bäst att vi hjälps åt.
Vem tar hand om Östersjön?
Vem rensar kylskåpet Antarktis från gammal skåpmat?
Vem i familjen går en sväng med ett utrotat djur?
Vem tar hand om knyttet som känner sig ensam?

...behöver vi det här krimskramset, nej ... inte ned i källaren...
jag sa källsortera...

Är det någon i som vill ta ansvar för att vissa saker inte längre kommer in i detta hus,
Nu gick en lampa, kan du byta den...ja, i det här fallet är det ok att vara girig, ta en energisnål glödlampa...
Damsuga... nej det är inte roligt - DAMMSUGARE - att du alltid ska skämta om det...
ta en kvast och sopa rent i ditt egen hus...
jag behöver en energikick...
kan jag koppla upp mig nu...
Sätt inte på radion...sjung för mig istället...
falskt?...
Det gör inget så länge det är levande!
Låt oss höra:

"Sjung om studentens lyckliga dag, låtom oss fröjdas i ungdomens vår, än klappar hjärtat..".

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback