PEKA ÅT ALLA HÅLL...men inte behöva hjälp med riktningen

image395

Dagens promenad gick i raskt tempo - till ett gatuhörn!

Där stod 12 stycken turistande från Afrika. Alla såg glada ut.
De pekade åt alla håll. Alla höll handen riktad mot något.
Pekade och pratade. De stod också vända i alla möjliga
riktningar.


Jag är en hjälpsam person.


- Need some help?
- Oh no dear, we are all right!
- Fine, but you are all pointing at different directions? Are you sure - No help?
- We are just fine. We are just pointing out things.
- You will find your own way then!
- We will, love, we will!


Jaha, men å andra sidan. Jag är fel person att fråga eller visa på vägar.
Jag pekar själv åt alla håll. Har ingen koll på vart och var, och hur jag går, åker!
Så jag var nöjd med samtalet. Nöjd med lösningen.


De klarade sig själva.
Så jag fortsatte min promenad.
Men jag log, skrattade, och kände mig glad inombords.
- Varför då?


Jo, därför att de sa snälla saker och att de skrattade gott.
Sådant är mycket, mycket smittsamt.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback