FRÅN HJÄRNSLÄPP TILL ÖVERSVÄMNING

Två böcker ska jag köpa idag - den ena är en ungdomsroman HJÄRNSLÄPP av Håkan Jaensson. Den handlar om ett hjärnbyte - tillfälligt - och därmed ett perspektivbyte.

Omflytt av hjärnor - pappas hjärna i en dotters huvud, en flickas hjärna i en pappas kropp - en riktigt bra lockande recension av Upvik i SvT morgonnyheter. Så idag blir det en promenad till bokhandeln. En ungdomsbok! Ska köpa bok! Kanske blir det nästa veckas högläsning i klassrummet. Ska läsa den först. Det gör jag alltid.

Jag ska också passa på att köpa
Torkel Klingberg, hjärnforskaren vid Karolinska Institutets bok - DEN ÖVERSVÄMMADE HJÄRNAN - känns högaktuell. Erbjuder mig parallelläsning.

Hjärnan är på tapeten.
Det är ju tänkvärt!
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback