Välkommen

Nu
börjar jag med några trevande ord i en offentlig blogg.

Jag vill skriva om dagens lärande i dagens skola. Jag vill undersöka och utveckla pedagogik, Jag värnar om elevens möjlighet att inkluderas och omslutas av skolans verksamheter. Jag tänker då främst på möjligheten att utveckla språk och skapa förutsättningar för varje elev att språkutvecklas. Jag tror på skolan, på läraren och på den lärande individen - alltså skolans möjligheter.

Som föreläsare hoppas jag också på en ny mötesplats för dig som lyssnat, funderat och prövat de tankegångar jag presenterat. Det är viktigt att få återknyta med det som blivit förmedlat, men också få en personlig kontakt med mig, Och jag med Er. Jag träffar många lärare, lärarstuderande och föräldrar, och härmed skapar jag en möjlighet för era röster att bli hörda och besvarade. Varmt välkomna!

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej,
Den här sidan har jag väntat på länge! Det ska bli väldigt spännande att få följa dina tankegångar och få ett forum för samarbete mellan oss lärare. Lycka till Anne-Marie!
/Kristina

2007-02-27 @ 18:12:27
Postat av: Elisabeth Nilsson

Hej Anne-Marie!

Ett utmärkt initiativ för diskussion mellan pedagoger. Du kommer att få många tankar att bryta med dina egna tankar - liksom du ger oss en möjlighet att ta del av dem. Jag är glad att få ta del av detta.

Med värme Elisabeth

2007-02-28 @ 10:20:12
Postat av: Anne-Marie

Hej Elisabeth,
jag välkomnar diskussionen - med spänning och med nyfikenhet. Samma värme tillbaka. Anne-Marie

2007-02-28 @ 11:21:13
Postat av: Monika Ringborg

Det behövs fler pedagoger som bloggar .. Ibland undrar jag om det bara är vi pedagoger som tror på skolan :-). Därför viktigt att vi syns... och berättar vad vi gör ...

Bra initiativ....

Monika

Postat av: Kari

Hei, Anne-Marie!
Gratulerer og hipp hurra,- dette blir inspirerende!
I Ås kommune (sør for Oslo) har alle skolene minst ett eksemplar av boka di, Kiwimetoden!
For meg er du et oppkomme (en kälda, der vattnet kommer upp och man kann dricka...) en inspirator og læremester!
Gleder meg til å følge med!
Hilsen fra Kari

2007-03-01 @ 09:30:53
Postat av: Anne-Marie

Hej Kari, välkommen Monika,
Den är så ny denna blogg och det är så roligt att få besök och också få syn på andra genom bloggvärlden. Låt oss vara varandras källor - som det norska uttrycket - och främja lärande utveckling. Härligt. Gott. Anne-Marie

2007-03-01 @ 16:49:36
URL: http://annemariekorling.blogg.se
Postat av: Malin

Hej Anne-Marie,

Vad glad jag blev när jag fick ditt mejl om att du har en blogg!!!
Jag kommer att besöka den ofta och
jag ska sprida adressen vidare till alla mina vänner på LHS. Blev inspirerad bara genom att läsa ditt första inlägg och såååå nyfiken på kiwimetoden.
Det är många i klassen som har hört talas om boken (RESPECT!!!. Om någon nämner den så skryter jag vitt och brett, "jag käääänner henne".. Visst är jag löjlig??

Det känns hur bra som helst att ha dig som stöd i allt virr-varr och jag tror inte att jag är den enda som känner så..
Snart ska jag ut på min första praktik och då kommer jag förmodligen att bombardera dig med samtal och mejl..

Massor med kramar!!! Du är lovely!

2007-03-01 @ 17:10:19
Postat av: Anne-Marie

Malin - jag vill verkligen vara ditt bollplank. Det ser jag som en ära - det är också spännande att få se på undervisning, elever, lärare ur ditt perspektiv. Lycka till på praktiken. Jag minns min. Kanske ska blogga lite om hur det var... Anne-Marie

2007-03-01 @ 21:27:10
Postat av: Anne-Marie

Malin - jag vill verkligen vara ditt bollplank. Det ser jag som en ära - det är också spännande att få se på undervisning, elever, lärare ur ditt perspektiv. Lycka till på praktiken. Jag minns min. Kanske ska blogga lite om hur det var... Anne-Marie

2007-03-01 @ 21:28:55
Postat av: Sandra de Keyzer

Hej.
Den 8/3 deltog jag i den föreläsningen som du hade på Lhs i stockholm. Eftersom det du berättade om ditt arbetssätt väckte min/vår nyfikenhet, har vi en förfrågan om möjligheten att få komma på studiebesök hos dig. Tex den 18 april.
Mvh Sandra de Keyzer

2007-03-13 @ 17:59:11
Postat av: Anne-Marie

Det tror jag går alldeles utmärkt. Du behöver dock
ta kontakt med mig personligen.
Anne-Marie

2007-03-13 @ 21:07:35
Postat av: Sandra

Hej Anne-Marie. Vad roligt :D att du svarade så snabbt! Eftersom jag inte vet var du arbetar kanske du kan maila mig någon närmare information, så hör jag av mig på en gång
([email protected])
Sandra

2007-03-14 @ 11:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback