STRINDBERG och ORDEN

image2001

Jag har njutit Strindberg i SvT. Jag tycker porträttet av August Strindberg var lysande. Tack Birro. Tack Karlsson. Tack!

Detta med Strindbergs eld. Den glöder och hettar också i våra dagar. Märkligt modern, och fortfarande modern, är Strindberg. Läste Strindberg för alldeles för många år sedan. Nu är det dags för återläsning. Omläsning. Nyläsning. Jag läste mig aldrig mätt på En Dåres Försvarstal.


image2002

Drottninggatan är en enda lång meningskapande vandring... och orden... de tvingar! Ska göra det!

image2003

Viska mig en önskan, stor eller liten!
Strindbergs ord.

Jag tänker... och viskar...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Ann

En dåres försvarstal är en av mina favoriter och ja visst är serien om Strindberg lysande. Det känns som jag lär känna mannen lite....lite mer och lite nytt.

Postat av: V

Serien om Strindberg var lysande. Men jag hade önskat mer... Mer August!

2007-12-29 @ 00:48:49
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback