NÄRBILD av KERSTI

Jag kan njuta så av Kerstis ord och bilder på Plommenad. Hon tar närbilder. Att ta närbilder och koppla dem till stora ord tycker jag om. Det gör skillnad. Kersti på Plommenad gör närbilder av sina stora filosofiska tankar. Närbilden är en dimension av det som är större. Det nära är intill men orden tvingar tankarna att lyfta ifrån och göra perspektiv, andra infallsvinklar och detta skapar andra utfall.

Närbild.
Jag tänker ofta på PLOMMENADbloggen. Hade jag åkt tunnelbana med Kersti hade hon aldrig böjt sig fram till mig och sagt... jag funderar över .... inte heller hade jag fått tänka hur en blomma kan likna en liten punkare... Jag hade heller aldrig petat på henne och sagt - du jag vill berätta en sak för dig... om det där med ... utan vi hade suttit inneslutna i våra egna närbilder och våra ord... tysta och ovetandes. Oträffade. Nu möttes vi. I bloggtänkandet. Ibland när jag åker tunnelbana tänker jag... tänk om Kersti sitter här.... då skulle jag säga...

http://plommenad.blogg.se/

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Tack, tack du underbara människa. Om du visste hur gott du gör mig. Jag blir så stolt så jag rodnar. Det är så förunderligt att mina tankar och mina bilder kan betyda något för andra. Jag blir fortfarande förvånad och så oerhört glad.
Sänder en stor kram till dig.

Postat av: thord wiman

Hej Anne-Marie!
Jag uppskattar också Kerstis eftertänksamma, stillsamma, djuplodade multimonumentala förmåga att ur existensens villkor och dimensioner samla in, binda samman och låta det bundna bli en projektion - en inbjudan till medläsare, medtänkare att begrunda, bearbeta och något litet ytterligare klarna i egen tanke, något litet ytterligare själsligt mogna, förädlas - detta som är eller borde vara varje människas stora strävan - och mål!
Kersti - dynamo! Mångfalden inkarnerad. Allting rymmer du!

2007-12-23 @ 18:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback