JULKUL-A

image1948

Köpcentrum. Se där en liten tant. Böjd.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Lorena

God Morgon
Hoppas du får en fin dag!! =)

Postat av: Bloggblad

Hej
Nu har jag sett reprisen av skolprogrammet. Intressant, men jag blir så trött på att det alltid bara skrapas lite lite på ytan, ingen får prata till punkt, det stressas i programmen och... och framför allt att så många vet så tvärsäkert hur det är i skolan idag. Som om "skolan" vore samma i varje stad, i varje klass.

Jag som går runt i olika klasser sen många år och hämtar mina sv2-elever, märker att det är skilda världar i nästan alla skolor - och klasser. Det finns engagerade lärare som ser barnen - det finns trötta lärare som inte orkar med jobbet - och det finns alla varianter där emellan. Och i en liten stad som vår, med små skolor och inte så stora problem - där är livet helt annorlunda mot andra skolor.

Ändå är det så många som vet hur skolan är i dag - och hur den ska vara...

Men jag beundrar alla ambitiösa pedagoger som verkligen ger järnet för att förbättra livet för eleverna.

Nej, jag har inte gett upp mina egna ambitioner, men eftersom jag har högst 2 elever åt gången hinner jag med och jobbar helt efter deras nivå och behov. Mycket priviligierad, alltså. Och ger allt där, har släppt de stora visionerna... :)

Kul att se dig i tv. Synd att du inte fick mer tid!

2007-12-18 @ 12:35:01
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Pumita

Kulig Jul och Allt Gott för det kommande Året!

P.S. Tack för länken till svenskalärarna hos mig!

2007-12-18 @ 22:12:27
URL: http://pumansdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback