GYLLENSTEN CITAT







>>><<<<



"Man ska inte se det som man aldrig fick!"

>>>><<<<<



Lars Gyllensten
SJU VISE MÄSTARE OM KÄRLEK
Bonniers 1986


A-M skriver...utan bakgrund

Jag läser många författare. Jag läser alltid. Hur jag läser kanske
detta kan illustrera:

SJU VISE MÄSTARE OM KÄRLEK köpte jag för titeln.

Genom titeln upptäckte jag Lars Gyllensten.
En jul gav jag denna bok till alla jag kände.
Jag sålde den också till de flesta av mina kunder.
Jag arbetade då i en bokhandel. Boken fanns i pocketutgåva.
Jag hade en inre tanke att alla kunder jag samtalade med
skulle gå ut med de här boken.
Den var ju så billig och julefriden...
Jag sålde massor av exemplar. Lycklig.
En man kom tillbaka. Hade börjat läsa på tunnelbanan
och vänt tillbaka. Han köpte 25 ex.

Några månader senare hade jag Lars Gyllensten som kund.
Han handlade på bokrean. Förbeställt böcker.
Jag gav honom mina ord - mitt tack för läsupplevelsen.
Vi tog varandra i hand.


Ord sträcker sig ut - fattar tag.
Det tycker jag är vackert.


Anne-Marie


Lars Gyllensten: SJU VISE MÄSTARE OM KÄRLEK, Bonniers 1986





Kommentarer
Postat av: Jesús J.

Tack för tipset.
Jesús

2007-12-26 @ 11:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback