FÖRSOVA SIG

Det är bara att springa!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Ingen rolig start. Jag har tagit sovmorgon det är betydligt behagligare än att försova sig.

Postat av: Fridah

ha en fin dag iallafall! :)

2007-12-11 @ 07:52:47
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Mie

Hoppas att i din veckoplanerings slut finns utrymme för vila o en stunds eftertanke i tredje adventsljusets sken.Vet ej vem som skrivit sången som jag sjungit med barnen."Det tredje ljuset brinner...det tredje i min rad.Jag ser den lilla lågan och känner mej så glad.Nu vet jag riktigt säket att julen är nära!"Önskar jag vore dej nära för att dela med mej av den adventsfrid som uppfyller hela min pensionärslekamen.Önskar också att alla som lider brist på allt från pengar och trygghet kunde få träffa den sagans Lyckofe´som kunde skänka den harmoni som alla små och stora har rätten att uppleva.Mvh.Mie

2007-12-11 @ 10:12:52
Postat av: thord wiman

"...SOV du lilla vide ung,
än så är det vinter.
Än så sova björk och ljung,
ros och hyacinter.
Än så är det långt till vår...

Sista versen är så snuttig...

"Än en liten solskensbön,
vide liten blir så grön.
Solskensöga ser dig,
solskensfamn dig vaggar.
Alice
Tegner (1864-1943)
Videvisan, ?

2007-12-12 @ 14:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback