ETT FOTOGRAFI - EN PUSSELBIT

image2000

Jag fylldes med sådan ödmjukhet för detta lilla passfotografi. Detta är en bild av någon. Inga ord finns här.

Vi är aldrig fullkomliga i våra bilder. Inte heller i våra ord. Det krävs något mer, Bilden behöver orden. Orden behöver bilden. Det behövs blod, syre och rörelse för att vi ska bilda oss kunskap om. Detta lilla fotografi säger oss en del. Men inte mer än så. Det kan vara bra att veta.

Jag gick förbi, Tittade hit och dit. Tittade ned. Alla dessa små detaljer som fyller mitt liv med små innebörder. Sammantaget skapar jag förståelse för något större.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Pumita

Dina bilder berör mig verkligen. Önskade att jag hade samma "öga för bilder"... eller det kanske handlar om iaktagelseförmåga. En fullträff hursomhelst. Ha en fin dag i solen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback